Specialized P.3-A váz
Fox 2006.07.05. 01:05
"Nem hiszem, hogy részleteznem kéne, mire is jó a Specialized P. szériája... Rombolni, ugrálni, kulcscsontot törni, és hihetetlenül jól szórakozni. Akkor ezzel ezt a kérdést le is zártam!"
A váz:
Nem hiszem, hogy részleteznem kéne, mire is jó a Specialized P. szériája. A bevezetőben már megtettem, de azt hiszem ha annyit mondok, hogy rombolni, ugrálni, kulcscsontot törni, illetve hihetetlenül jól szórakozni, akkor ezzel ezt a kérdést le is zártam!
Miután kézbe vettem a vázat, legelőszőr a festés tetszett meg. Ez tényleg egyedinek mondható. Nem fényezett, hanem valami fehér izé, ami rücskös, ráadásul a feliratok is olyanok mindtha Józsi bá' a garázsban fújta volna. Nekem nagyon bejön ez a jó értelemben vett igénytelen külső. Azt sugallja, hogy a váz van értem, nem pedig én a vázért! Mert hiába törölgetném egész álló nap, akkor se csillogna! Jelen esetben az ,,L'' méter a tesztalany, amit a 184 cm-es magasságom indokol.Súlya meggyőző: nem pehelykönnyű és nem is dögnehéz. 2208 gramm, ami optimálisnak mondható. Aztán feltűnnek az extrák: ISCG (nemzetközi láncvezető-rögzítési rendszer) füleket találtam a középcsapágyház körül. Ez a kis extra sok bosszúságtól óvja meg a szerelőt és persze a tulajt, ráadásul most, hogy szabványosítva van a láncvezetőrendszer, akár 2 imbuszkulcsal is le tudod cserélni az egész cuccot, ha valami másra vágysz! Gányolni is könnyebb, na de ebben a kategóriában? További extra, az aszimmetrikus, 6 mm-rel eltolt hátsó kerék oldalanként küllőhossza eltér. A racsni felőli oldalon rövidebb, míg a másikon hosszabb küllőt használunk. Ezáltal a racsni felőli oldalon a küllők feszesebbek, és könnyebben szakadnak. Ritchey bácsi OCR felnije már-már a probléma megoldásához közelített, de a Speckóék fogták, és a vázra vezették át a probléma megoldását. Így a hátsó kerék küllői mindkét oldalon azonos hosszuságúak, illetve azonos szöget zárnak be a tengellyel. Így a terhelésük is megeggyezik! Ilyen erős kereket eddig csak akkor építhettél, ha single speed vagy agyváltós bájkod volt. Folytatva a nézelődést, feltűnik a vízszintes hátsó papucs, és a nem cserélhető tipusú váltófül. Újdonság a Centerfold technológiával készült felsőcső, a forgácsolt fejcső és középcsapágyház. A váz anyaga pedig A1-es Prémium aluminium.
A Centrofold-technológia lényege, hogy a csövet egy darab lemezből készítik. Több húzás- és hengerlésfolyamat után nyeri el végső alakját, majd egy szép hegesztési varrattal fogják össze az egészet. Ez állítólag a legtutibb felsőcsövet eredményezi. Emellett a valamivel vastagabb alsócső kiválóan áll ellen a húzó-és nyomóterhelésnek. Jól kitalálták, jól működik, jól néz ki... Mi kell még?
További kedvességek a gyártótól, hogy a vázhoz adnak egy tuti kis gyorszárat, és hogy legyen mit rögzíteni egy nagyon tetszős Syncros nyeregcsövet. Mivel a dobozban még maradt hely, ezért bedobtak egy aranyos kis Specialized átütőtengelyes elsőagyat (268g), valamint fekete láncvillavédőt is. Hát nem bájosak? Ha már így teletömték a dobozt, rakhattak volna bele valami tápos láncvezetőt is!
A Dirtvázak Dirtváza
|