Teszt & Tech : 2007-es SRAM fejlesztések - augusztusi előzetes |
2007-es SRAM fejlesztések - augusztusi előzetes
Pittör 2006.08.10. 08:34
Avid tárcsák, RockShox telók, Truvativ hajtóművek...
2007-es SRAM fejlesztések - augusztusi előzetes |
|
2006. augusztus 04., péntek |
Az anyacégnek köszönhetően Saalbach-Hinterglemmbe látogathattunk, hogy megcsodálhassuk a SRAM 2007-re tervezett újdonságait. Jókor invitáltak minket, mert az enyhe kifejezés lenne, hogy „nem mentünk feleslegesen”. Máshogy fogalmaznék: a SRAM 2007-es újításai – főleg, ami a telókat illeti – brutálisak! Gyakorlatilag teljesen betöltötték azt az űrt, amelyik szegmensekben eddig nem kínáltak termékeket. Telóknál ilyenek voltak a dirt, az all mountain, a freeride és az extrém freeride irányzat, a fékeknél pedig a súlymániás verseny-CC és az extrém freeride/DH szerelmeseinek kínálnak új alternatívákat. Az alábbiakban olvashattok 35-ös, illetve 40-es becsúszó melletti 180-as úttal bíró villákról, vadiúj csillapítás- és levegőrugózó rendszerekről, üregesre kovácsolt Holzfellerről, négydugattyús Avidról és még sok minden egyébről…
RockShox teleszkópok
Új felhasználási területek és azok kívánalmai – új technológiák Greg Herbold előadásában. Biztosan emlékeztek még, amikor megjelent a Motion Control csillapítás, amelyről hamar kiderült, hogy jól működik. Az viszont már nem olyan régi történet, amikor az MCD-t a Boxxerekben is elkezdték alkalmazni. Ez idén történt, és gondolom, velem együtt sokan messiásként várták a gyártónak ezt a lépését. Nem is értettem, hogy egy alapvetően elrontott csillapítási rendszerhez miért ragaszkodtak három éven át a Boxxereknél (2003, 2004 és 2005 a mélypont). Na de fátylat rá, szerencsére ez már a múlt! A 2006-os Boxxerek köszönik, jól vannak, jól működnek, hála az MCD-nek és annak, hogy a SRAM újra jobban odafigyel a minőségre. De most nem is a Boxxerekről lesz szó, mert azokon 2007-re nem lesz lényegi változás. Ellenben jönnek a hosszú utas, szimplavállas, extrém freeride- és all mountain-villák, amelyek használatakor szükség lehet a csillapítás sokrétűbb állítási lehetőségeire.
TruVativ hajtóművek
Új rövidítést tanulhatunk az üreges kovácsolási eljárások területén. Ez az OCT (Open Core Technology), és a Holzfeller esetében a gyártó úgy hirdeti, mint az első olyan üregesre kovácsolt hajtókart, amelyet 7050 TV aluból készítettek. Nem vitás, ez az alapanyag nagyon jó, és a Holzfeller már elég sokat bizonyított a múltban. Az sem vitás, hogy a SRAM sajtósokat elkápráztató módszerei páratlanok, hiszen elmondásuk szerint „akár három darab Mini Coopert is fellógathatnánk az új Holcira, azt is elbírná”. Mindezt persze úgy, hogy 75 grammal könnyebb, mint a régi, és a tetejébe még tíz százalékkal merevebb is annál…
AVID Tárcsafékek
Mindenből a legjobb? A szélsőséges igényű felhasználókat fékekkel is kiszolgálja a SRAM. Most már tényleg semmi nem hiányzik az Avid fékpalettájáról. Nemcsak javítgatnak, erősítgetnek a korábbi dolgokon, hanem láthatóan az a céljuk, hogy létrehozzák a lehető legjobbat…
|
|